Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "9723"

OMUL-animal îndumnezeit (Popescu Lilioara-Mariana)

OMUL-animal îndumnezeit
Popescu Lilioara-Mariana
„Omul este singurul animal care știe că moare, gândirea în perspectivă, capacitatea de a-și face planuri îl conduce către trăirea nesiguranței, viitoru-i nu-i poate fi controlat, el este incert.” (Popoveniuc, 208). Astfel , din nevoia omului de a crede în ceva , ceva mai presus de el, ceva care să-i continue existența dincolo de partea biologică apar noțiunile de mit, magie, religie.
„Este greu să ne imaginăm cum ar putea funcționa spiritul uman fără a avea convingerea că ceva ireductibil real există în lume. Conștiința unei lumi reale și nesemnificative este strâns legată de descoperirea sacrului”. (M. Eliade, Ist credințelor și ideilor religioase, pag 9)
Omul devine un animal îndumnezeit din idealul creșterii spirituale fără sfârșit a ființelor umane prin unirea cu Hristos. Lumea nu este întodeauna întocmai ce se dorește de la viață. Viața poate fi complicată fiind o sursă de frământări dar poate să aducă și satisfacții prin nenumărate lucruri.
Având în vedere că naștere Universului rămâne un mister, omenirea face apel la religie sau divinitate pentru ca cele două extreme: moartea și viața să aibă un sens. În omul tuturor timpurilor se regăsește adesea ideea de sacru născându-se de aici nevoia de religiozitate.
În funcție de cultura vremurilor s-au cristalizat o serie de noțiuni religioase importante pentru evoluția omului. Este fundamental să identificăm sistemul de funcționare al unei culturi sau alta, să întelegem de unde a pornit fiecare și printre care popoare s-a răspândit.
Au existat și există încă numeroase religii în lume. Vom descoperi însă că fiecare este unică în felul său, dar „împreună ele oferă o cale excepțională de a intra în universul uman”(enciclopedia rel, pag 4), majoritatea învățăturilor religioase îndemnând oamenii să-și trăiască viața frumos și să aibă anumite credințe. Se poate discuta despre o evoluție similară a religiilor lumii, de la religiile arhaice naturale, la monoteism, parcurcând o etapă intermediară, cea politeistă.
Conform studiilor realizate de-a lungul timpului în ceea ce privește existența religiilor arhaice, se face trimitere la epoca de piatră care se divide în trei mari perioade: paleoliticul (1.000.000-10.000 î.Hr), mezoliticul (10.000-6.000 î. Hr.)și neoliticul (6.000-2.500 î. Hr.)
În ceea ce privește paleoliticul se enumeră trei etape importante:
a.1. Paleoliticul inferior desemnează o perioadă recunoscută prin expresia „cultul craniilor”. O influență importantă aparținea și magiei care nu se deosebea de religie.
a.2. Paleoliticul mijlociu se identifica mai ales prin sacrificarea animalelor conform credinței potrivit căreia, în urma sacrificiului, acestea se vor înmulți iar vânatul va deveni mai bogat.
Mai trebuie menționat că, potrivit lui Mircea Eliade, între vânător și vânat exista o solidaritate mistică ce întărea ideea înrudirii societății omenești cu lumea animalelor.
a.3. Paleoliticul superior se caracterizează îndeosebi prin cultul morților.
Mezoliticul reprezintă o perioadă creatoare ce marchează domesticirea primelor animale și a începuturilor agriculturii. Se realizează așadar trecerea omului de la vânător la agricultor. În studiile realizate de Mircea Eliade (ist cred rel, 38-39) apare ideea sacrificiului prin scufundare de către vânătorii mezoliticului.
Neoliticul vizează în principal trecerea omului de la vânător la agricultor și crescător de animale. În această perioadă se dezvoltă diferite rituri, unele dintre ele fiind continuate încă din paleoliticul superior( înhumarea dar apare treptat și incinerarea, legarea cadavrelor de picioare sau în partea de jos a brațelor din teama ca morții să nu vină printre cei vii).
Cei mai mulți cercetători ai religiilor consideră că totemismul (credința într-un animal, plantă sau obiect considerat a fi strămoș protector) reprezintă prima formă de religie primitivă. Emile Durkheim încearcă să explice totemismul din perspectiva realațiilor sociale ajungând la concluzia că „religia este un lucru eminamente social. Reprezentările religioase sunt reprezentări colective care exprimă realități colective.”(E.Durkheim, Regulile metodei sociologice,22). Australia este considerată țara clasică a totemismului.
O altă formă a religiilor primitive este șamanismul care se bazează pe credința că slujitorii prin intrarea în transă comunică cu spiritele bune și rele pe care le pot influența, printr-un ritual special, dansuri și formule magice. (cf lui A.Suciu, Filosofia și istoria religiilor, 146-147).
Politeismul este un termen ce provine din greacă și desemnează credința în mai „mulți zei” sau „mulți dumnezei”.Religiile politeiste nu îşi pun problema originii lumii şi a creaţiei. Lumea, în cea mai mare parte a ei, este eternă, avându-şi, probabil, originea într-un haos primordial, prin intervenţia mai mult sau mai puţin evidentă a zeilor ea ajungând să arate aşa cum este astăzi… (va urma)
03/25/2010 20:27:47
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one