Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "6084"

CUM SĂ DELEG ATRIBUŢIILE? (Adriana Caciuc)

CUM SĂ DELEG ATRIBUŢIILE?

Prof. ADRIANA CACIUC, Şcoala nr. 1 „Al. I. Cuza” Fălticeni, jud. Suceava

1. Diagnosticarea propriilor nevoi de învăţare
Dacă muncesc pe cont propriu, pot realiza lucruri limitate, indiferent cât de greu muncesc. Pot munci numai un anumit număr de ore într-o zi. În acest număr limitat de ore, pot face un număr limitat de lucruri şi pot ajuta un număr limitat de oameni. Pentru că numărul de oameni pe care îi pot ajuta este limitat, succesul este limitat. Mi-am dat seama de dezavantajele acestui lucru în momentul când am devenit managerul unui proiect de mare anvergură. Nu le puteam face pe toate singură deoarece riscam să ajung la epuizare.Dacă eşti bun la slujbă, oamenii vor vrea acest lucru de la tine din ce în ce mai mult. Acest lucru poate duce la existenţa unui sentiment de presiune: nu poţi face întotdeauna ceea ce vor ceilalţi, iar asta poate duce la stres, nefericire şi sentimentul că dezamăgeşti oamenii.
Una din cele mai bune tactici pentru a depăşi această limitare constă în a învăţa să deleg sarcini către alţi oameni. Dacă învăţ să fac bine acest lucru, pot construi repede o echipă puternică şi de succes. Delegarea îmi va da şansa să îmi folosesc la nivel optim timpul de care dispun şi abilităţile mele şi îi va ajuta pe ceilalţi din echipă să-şi atingă potenţialul în cadrul proiectului. Un lider ar trebui să fie conştient că are nevoie de ajutor şi că suprasolicitarea va avea efecte negative asupra proiectului în care lucrează.
2. Formularea scopurilor învăţării
1. stabilirea rezultatului dorit;
2. alegerea persoanelor potrivite datorită experienţei şi calităţilor pe care le au;
3. identificarea constrângerilor şi limitelor autorităţii şi ale responsabilităţii;
4. definirea autorităţii de care persoanele delegate dispun în efectuarea sarcinii respective, pentru a uşura procesul de decizie;
5. stabilirea de la început a unui termen limită la care se aşteaptă predarea lucrării;
6. necesitatea clarificării încă de la început, a tuturor aspectelor pe care le atrage după sine responsabilitatea delegată;
7. urmărirea modului în care evoluează procesul de îndeplinire a responsabilităţii delegate, fără a însemna control efectiv.
8. oferirea de sprijin şi disponibilitate pentru a răspunde la întrebări;
9. asigurarea succesului proiectului printr-un proces de comunicare continuă şi monitorizare;
10. focalizarea pe rezultate. Important e ceea ce este realizat şi nu cum s-a făcut sarcina respectivă: modul meu de a face lucrurile nu este neapărat cel mai bun;
11. acordarea persoanelor delegate dreptul de a controla procesul, prin propriile metode;
12. construirea încrederii şi angajamentului. Discutarea despre recompense, oportunităţi viitoare, recunoaştere şi alte consecinţe plăcute;
13. recunoaşterea meritelor atunci când trebuie.
3. Identificarea resurselor umane şi materiale ale învăţării

Cui ar trebui să deleg o sarcină?
- Factorii care trebuie luaţi în seamă. Experienţa, cunoştintele şi abilităţile celor cărora li se deleaga sarcina. Ce cunoştinţe şi abilităţi au deja. Dacă există timp suficient pentru a le da instrucţiuni celor care vor prelua sarcinile.
- Stilul de lucru preferat de colegii respectivi. Cât de independente sunt persoanele. Ce vor aceastea să obţina din activitatea respectivă. Care sunt interesele şi scopurile pe termen lung şi cum se aliniază acestea cu sarcina propusă.
- Volumul de lucru al persoanei respective. Dacă persoana respectiva are timp şi pentru o altă sarcină. Dacă delegarea acestei sarcini cere refacerea nivelului de sarcini şi responsabilităţi care îi revin acestei persoane.
Atunci când deleg pentru prima dată o sarcină, ştiu că acelei persoane îi va lua mai mult timp pentru a face acel lucru decât mi-ar fi luat mie. Asta pentru ca eu sunt expert în domeniu, iar persoana către care am delegat sarcina încă învaţă. Trebuie să am răbdare: daca am ales persoana potrivită către care să deleg şi am delegat corect, voi vedea că acea persoană va fi extrem de competentă şi mă voi putea baza pe ea în cel mai scurt timp.
Acum, după ce paşii de mai sus au fost făcuţi, trebuie să am grijă ca membrii echipei să fie instruiţi corespunzător. Le explic de ce au fost aleşi pentru o anumită sarcină, ce se aşteaptă de la ei pe timpul proiectului, scopurile pe care le au de atins, termenele limită şi resursele pe care se pot baza. Stabilim de comun acord un program de verificare periodică a evoluţiei proiectului. Mă asigur că membrii echipei ştiu ca vreau să fiu pus la curent de câte ori apare o problemă şi că sunt disponibilă pentru întrebări sau consultaţii.
Cu toţii ştim că managerii adevăraţi trebuie să lase în urmă obiceiul de a micro-manageriza. Asta nu înseamna ca trebuie să renunţ de tot la control: delegarea eficientă înseamnă tocmai găsirea acestui echilibru între a acorda oamenilor spaţiul necesar pentru a-şi folosi abilităţile şi a monitoriza proiectele, asigurându-se că sunt facute corect şi eficient.

Delegarea in sine poate părea un proces consumator de timp si energie, însă atunci când este realizată cu succes, rezultatele sunt extrem de valoroase si pentru manager şi instituţie. Prin delegare, creşte implicarea colegilorr şi increderea lor în succes. Iar oamenii care simt succesul actioneaza în continuare cu succes.

4. Alegerea şi implementarea unor strategii de învăţare adecvate
1. Întâi, selectarea corectă a persoanei căreia să-i fie delegata respectiva sarcină; o persoană având capabilităţile necesare şi motivaţia de a duce sarcina la bun sfarşit. Se impune deci evaluarea beneficiarului ambelor părţi în cazul finalizării cu succes a sarcinii.
2. Apoi, delegarea problemei trebuie făcută clar, după principiul acronimului SMART (Specific-Measurable-Agreed-Realistic-Timeboud), urmând ca pe parcurs, în mod direct şi nu prin intermediari, managerul să controleze stadiul la care s-a ajuns cu realizarea sarcinii, a obiectivului propus. (De altfel, controlul asupra echipei este singurul lucru care nu se deleagă!)
3. Evaluarea corectă a resurselor necesare realizării sarcinii (oameni, timp, costuri, echipamente, materiale, servicii etc.) trebuie, de asemenea, făcută şi agreată de la început.
4. Suportul pe parcurs şi reala comunicare între manager si delegat sunt si ele extrem de importante pentru o finalizare cu succes a sarcinii delegate.
5. Delegarea către cel mai de jos nivel organizaţional. Oamenii cei mai apropiaţi de munca de baza sunt cei mai potriviţi pentru îndeplinirea sarcinilor, pentru ca ei au o cunoaştere intuitivă a detaliilor muncii de fiecare zi.
6. Menţinerea controlului.
7. Discutarea termenelor limită.
8. Stabilirea unui program de verificare a progresului proiectului.
9. Realizarea ajustărilor necesare.
10. Acordarea de timp pentru a revedea planificările.
5. Evaluarea rezultatelor învăţării

- Câştigul de timp” este unul dintre principalele beneficii ale managerilor care deleagă. Astfel, ei pot să se concentreze asupra problemelor urgente şi importante din instituţie, unde trebuie să ai un grad ridicat de cunoştinte profesionale şi experienţă managerială.
- Proiectele sunt finalizate la timp, obiectivele sunt indeplinite şi activitatea de zi cu zi este mai bine organizată.
- “Printre avantajele managerilor care deleagă responsabilităţi se numără acela ca îşi dezvolta abilităţile manageriale de anticipare, planificare, organizare şi control, ceea ce are un impact semnificativ asupra eficienţei activităţii managerului
- Managerii care deleagă responsabilităţi arată ca au încredere si se dovedesc a fi buni profesionişti, lideri care îşi cunosc foarte bine colegii şi al căror interes major este să atingă obiectivele propuse.
- „"Nici un manager nu a suferit vreodată pentru că subordonaţii săi sunt puternici şi eficienţi" - Peter Drucker.
- Un bun manager este cel care ştie să coordoneze - să-i facă pe ceilalti să facă.
- Căpătarea de experienţă pentru a prelua responsabilităţi mai mari.
- Implicând oamenii în proiect, le dezvolt talentele şi abilităţile. Asta înseamna că, data viitoare când un nou proiect va apărea la orizont, pot delega sarcinile cu mai mare usurinţă, având deja încredere ca munca va fi făcută bine, cu mai puţină implicare din partea mea.
- Delegarea eficientă nu numai că îmi va da mai mult timp pentru a lucra la oportunităţile importante, dar îi va ajuta de asemenea pe alţii din echipa mea să înveţe tehnici noi.
- Delegarea ajută oamenii să crească într-o organizaţie şi asta mă va ajuta la rându-mi să urc în ierarhie.
- Îmi asigură mai mult timp şi mă voi putea dedica proiectelor cu priorităţi mai mari.
03/25/2010 20:35:17
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one