Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "6084"

Eu sunt dascăl (Monica-Georgeta Colban)

Prof. Colban Monica-Georgeta
Şcoala cu cl. I-VIII Vatra Moldoviţei


Motto:
,,Pentru a pătrunde taina lucrurilor trebuie mai
întâi să te dăruieşti lor.”
Simone de Beauvoir




Eu sunt dascăl



Lucrez de mai mulţi ani în învăţământ, iar cu fiecare an această profesie a făcut parte tot mai mult din fiinţa mea, devenind o concepţie de viaţă şi un mod de a trăi. Mă simt în largul meu în mijlocul elevilor mei, regăsesc o parte din mine în sufletele lor, în fiecare an parcurg alături de ei un drum destul de anevoios, trăiesc împliniri şi dezamăgiri, dar cred că sunt un om împlinit.
Meseria de dascăl, atât de respectată în vremurile de odinioară, astăzi trece printr-o perioadă mai grea, şi datorită transformărilor din societatea noastră. Cred că este de datoria noastră să demonstrăm că omul de la catedră este cel care formează valori, care instruieşte şi pregăteşte elevul pentru viaţă. Depinde de noi să dovedim că suntem sau nu pregătiţi pentru această profesie.
M-au impresionat foarte mult câteva rânduri ale lui Eugen Lovinescu, în Cariera mea de critic, rânduri pe care le-am luat ca motto şi pe care le citesc ori de câte ori sunt în ,,impas”: ,,Soarta noastră nu e în împrejurările dinafară... ci în noi, în caracterul, în voinţa noastră; ne clădim destinul pe care îl dorim şi-l merităm”.
Cred că profesorul nu are o misiune uşoară. Abilităţile sale profesionale, cât şi însuşirile sale de personalitate au repercusiuni profunde în sufletele elevilor săi.
Prin felul său de a fi sau de ,,a nu fi”, profesorul apropie ori îndepărtează elevii. Se pare că elevului îi place sau nu-i place o disciplină în funcţie de personalitatea profesorului, iar studiile de specialitate demonstrează acest lucru din ce în ce mai mult. Astfel, în ceea ce priveşte randamentul şcolar, responsabilitatea cadrului didactic este enormă, atât competenţa sa profesională cât şi personalitatea acestuia find extrem de importante.
La şcoală, profesorul trebuie să aibă abilitatea de a motiva elevii, să fie atent la comportamentul acestora şi la reuşita lor, utilizând un spectru larg de tehnologii de predare-învăţare.
Atmosfera din clasă este esenţial să fie transformată în una agreabilă, problemele de disciplină sau disensiunile care apar fiind bine să fie rezolvate în mod constructiv. Este util ca elevii să fie apreciaţi pentru rezultatele lor atât în faţa colegilor, dar şi în particular.
Un bun profesor ţine cont de feed-back-ul oferit de elevii săi, acesta fiind, înainte de toate, ,,discipolul” elevilor săi, care încearcă în permanenţă să înveţe de la dânşii, pentru a ţine pasul cu aceştia. De fapt, un profesor bun este cel care este dispus să înveţe mereu şi se mândreşte cu discipolii care-l depăşesc.
El trebuie să fie liderul care să inspire şi să influenţeze copiii. Explorator fiind, el încurajează elevii să-şi descopere Sinele, ajutându-i astfel să atingă cel mai înalt nivel de performanţă, realizând în primul rând un învăţământ pentru fiecare.
Entuziasmul este o calitate care, cred că nu trebuie să lipsească omului de la catedră. Manifestând exuberanţă, atitudini pozitive, pasiune, dăruire, el trebuie să-i convingă pe elevii săi că şcoala este locul împlinirii, şi nu altul.
Un astfel de profesor este un inovator care modifică sau înlocuieşte strategiile, tehnicile de învăţare atunci când a descoperit altele mai eficiente sau când cele deja existente au devenit plictisitoare pentru elevii săi. Inventând diverse combinaţii de tehnologii, el adaptează predarea la diferite stiluri de învăţare, facilitând înţelegerea.
Valorificând ideile elevilor săi, el este un tezaurizator. Elevii trebuie să găsească în omul de la catedră un ghid care să-i conducă în perfecţionarea deprinderilor şi abilităţilor de lucru şi totodată să-i pună în situaţia de a descoperi singuri soluţii şi de a învăţa din greşeli. Fiind disponibil să acorde oricând asistenţă, profesorul dezvoltă astfel responsabilitatea elevilor pentru actul de învăţare şi încrederea în propriile lor forţe.
Cred că un bun profesor este un umanist, care ştie să fie critic cu sine însuşi şi cu absurdităţile vieţii, fără a fi cinic sau disperat. Este o persoană care se autodezvăluie în fiecare zi, astfel încât elevii săi îi pot vedea virtuţile, dar şi imperfecţiunile. Prin exemplul său, el îi ajută pe elevi să-şi dezvolte voinţa, curajul şi speranţa .
În activitatea mea la clasă folosesc tot mai mult metodele active, centrate pe elev, care permit dezvoltarea unor competenţe de educaţie permanentă, întrucât adevărata învăţare este cea interactivă. Experienţa didactică a dovedit din plin că, în învăţarea interactivă, elevii se implică mai mult în învăţare decât în abordările frontale sau individuale, îşi manifestă dorinţa de a împărtăşi celorlalţi ceea ce experimentează, acced cu uşurinţă la înţelegerea profundă atunci când au oportunităţi de a explica şi chiar preda celorlalţi colegi ceea ce au învăţat. Folosirea metodelor interactive de grup în cadrul orelor de dirigenţie m-a ajutat în cunoşterea elevilor mei; m-a surprins faptul că aceştia au dovedit o mare disponibilitate de a vorbi sincer despre ei, de a-şi dezvălui şi părţile bune dar şi pe cele rele, fără a încerca să le ascundă. Utilizarea metodelor active este benefică şi în cadrul celorlalte ore, devenind o prioritate a procedului de predare-învăţare-evaluare.
Sunt fericită atunci când realizez că am o contribuţie şi influenţă în formarea şi dezvoltarea personalităţii elevilor mei.
Sunt hotărâtă să fac carieră în această profesie şi, chiar cu riscul de a părea lipsită de modestie, nu-mi concep existenţa decât împreună cu elevii mei.
03/25/2010 20:29:48
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one