Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "6084"

Modalitati de insusire corecta a verbului la clasa (de Doina Hutuleac)

Scolii ii revine, in primul rand obligatia de a face din cunoasterea si insusirea limbii romane un obiectiv esential
Prin studiul limbii si literaturii romane in ciclul primar se urmareste atat cultivarea limbajului oral si scris al elevilor, cunoasterea si folosirea corecta a limbii materne, imbogatirea unora din instrumentele de baza ale activitatii intelectuale :cititul, scrisul, exprimarea orala cat si familiarizarea lor cu cei mai insemnati scriitori din patrimoniul literaturii romane.
Acesta este rolul specific al scolii primare-de a asigura o baza solida insusirii diferitelor instrumente culturale, fara de care intreaga evolutie ulterioara ar fi condamnata
Prin prisma acestor deziderate, revine invatatorului revine invatatorului de a gasi metode si procedee cat mai eficiente pentru o cat mai corecta insusire a limbii romane de catre elevi.
Una din caile adecvate si in acelasi timp deosebit de active si atractive pentru munca independenta o constituie folosirea fiselor de lucru. Prin exercitii variate, prin cresterea progresiva a gradului de dificultate si prin implicarea independenta, acestea permit familiarizarea elevilor cu notiuni gramaticale de baza.
La clasa a III-a, are loc familiarizarea elevilor cu partile de vorbire si de propozitie. Verbul este una din partile de vorbire pe care elevii il invata cu multa placere si dobandesc multa precizie si siguranta daca exersarea se realizeaza pe calea fiselor de munca independenta.
Manualul contine exercitii diverse, reluate in fel si chip de caietele speciale, dar prin folosirea fiselor se creeaza posibiliatetea de a se lucra individualizat, potrivit capacitatii intelectuale ale fiecarui elev.
Ca exemplificare, propun cateva tipuri de fise ce pot fi folosite pentru insusirea verbului :

1.Fisa de exersare :

Scrieti cuvinte care arata actiuni, starea sau existenta pentru substantivele date :
Pasarile
Iepurasul
Bunica
……….Vremea
………..Cantecul
………..Copilasii
2. Fisa de consolidare :
Subliniati cuvintele care arata actiunea, starea sau existenta in textul de mai jos :
"In revarsat de zori, pe balta, lumina face minuni. Pe fata apei sclipesc ici frimituri de oglinzi, colo placi de otel ; in nuferi,ca-n niste potire pkutitoare, curg raze de aur " (Emil Garleanu-Marinimie )
3.Fisa de dezvolatare :

Recunoasteti verbele din sirul urmator de cuvinte si treceti-le apoi intr-un table, dupa modelul dat :
scrie, am, frunza, credincios, venea, sta, el, taie, pleaca, veverita, sade, eram, alergam, vor fi, rezolva, minunat, sunt, avem.

Actiunea Strarea Existenta



4. Fisa de creatie:

Completati spatiile punctuate cu verbe la persoana si numarul cerute cu inteles:
Gazele marunte……toata vara.Greierii……prin livezi. Un gandac…….pe tulpina subtire a unei flori. Toate……….caldura soarelui. Deasupra tuturor, o barza………atenta oglinda baltii. Chiar si vantul………printre salcii.


4. Fisa de aprofundare :

Subliniati cu doua linii verbele din textul urmator :

"Toporasii violeti razbateau printre frunzele moarte, pitigoii si cintezoii cantau intre muguri de mesteceni.Siretul venea involburat, mare si tulbure si trecea c-un fel de suparare parca prin prin dumbrava.
Copilul sta sub mesteceni. Oile pasteau in juru-i "
(Mihail Sadoveanu- "Un om necajit")

Dup ace s-a insusit notiunea de verb se realizeaza programei, lectii speciale de folosire a cratimei.
Elevii vor remarca faptul ca aceste cuvinte (din care unul este verb, iar celalalt –alta parte de vorbire) se scrie cu cratima si se rostesc impreuna. In legatura cu acest aspect, se pot realiza fise de lucru cu urmatoarele cerinte :

a)Completati punctele cu verbele corespunzatoare :

Floarea s-a ……….la soare.
Dorin s-a…………prin parc.
Cocorii s-au ………in vazduh.
Ciupercile……….sub frunze.

b)Alcatuiti propozitii dezvoltate, folosind cuvintele:

vazandu-ne mi-a spus mi-l da
vazandu-va ti-a spus ti-l da
vazandu-i i-a spus i-l da
c) Alcatuiti propozitii cu ortogramele:
m-a uimit, l-a corectat, s-a asternut, ti-a promis, si-a dorit, n-ar vrea, sa-si aranjeze.

d) Alegeti varianta corecta :

Camera sa / s-a este frumos aranjata.
Cocorii s-au / sau inaltat printre nori.
Bunica ne-a / nea spus o poveste veche.

O problema aparte o ridica clasele I-IV acordul corect al predicatului cu subiectul. Daca in primele doua clase se arata ca aceste doua cuvinte se potrivesc dupa inteles, la clasele aIII-a si a IV-a elevii studiind predicatul si subiectul, notiunile de numar si gen, vor trebuii sa realizeze corect acordul predicatului cu subiectul.
O mai mare obiectivitate in notarea elevilor, marirea exigentei fata de limbajul folosi in orice situatie , corelarea permanenta a cunostintelor de gramatica cu cele de lectura, valorificarea prin exercitii, teme , intrebari si jocuri didactice, vor conduce la realizarea obiectivelor majore ale disciplinei.
01/24/2012 14:21:58
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one