Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "6084"

PROGRAMA ŞCOLARĂ OPŢIONAL (Ilie Sauciuc)

PROGRAMA ŞCOLARĂ OPŢIONAL


TITLU: Caligrafia
CLASA: a II-a
DURATA: 1 an
NUME: Sauciuc E Ilie
OBIECTIVE CADRU:

I. Adoptarea unei poziţii corecte de scris
II. Scrierea lizibilă,estetică şi corectă
III. Scrierea artistică

I Adoptarea unei poziţii corecte de scris
OBIECTIVE DE REFERINŢĂ ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
1.1. să adopte o poziţie corectă a corpului în timpul scrisului ;


1.2. să utilizeze corect stiloul; - exerciţii de menţinere corectă a poziţiei corpului în timpul scrisului;
-exerciţii de aşezare în bancă astfel încât lumina să cadă din partea stângă;
-exerciţii de utilizare corespunzătoare a instrumentelor de scris, a caietului;
-exerciţii de prindere corectă a stiloului;


II. Scrierea lizibilă,estetică şi corectă
OBIECTIVE DE REFERINŢĂ ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
2.1. să scrie literele grupate în funcţie de grafismele care le compun;



2.2. să respecte spaţiul grafic specific fiecărui element;



2.3. să respecte înclinaţia, distanţa şi legătura dintre elementele grafice





2.4. să transcrie pe foaie fără liniatură, diferite propoziţii şi texte;
2.5. să realizeze încadrarea corectă în pagina caietului tip II, de matematică, dictando;
2.6. . să transcrie scurte texte respectând aşezarea în pagină;


2.7 să scrie literele mari şi mici de mână şi de tipar în ordine alfabetică; -exerciţii de desenare a unor scene schematice pentru desprinderea elementelor grafice premergătoare scrierii;
-exerciţii de trasare a elementelor grafice;

-exerciţii de identificare a rândului,subrândului şi a suprarândului;
-exerciţii de scriere a elementelor grafice combinate;

-exerciţii de scriere cu fir continuu în aer , pe bancă, pe caiet cu stiloul;
-exerciţii de scriere caligrafică a literelor şi cuvintelor;
-exerciţii de analiză a lucrărilor;
-exerciţii de legare a literelor în cuvinte;
-exerciţii de scriere pe caiet tip dictando;
-exerciţii de încadrare corectă a unui text;
-exerciţii de scriere pe diferite tipuri de liniatură;
-exerciţii de scriere pe foi fără liniatură;
-exerciţii de aşezare în pagină a unui text literar sau nonliterar;
-exerciţii de respectare a alineatelor;
-exerciţii de copiere, dictare, creaţie:
-exerciţii de scriere a literelor mari şi mici de mână în ordine alfabetică;
-exerciţii de scriere a cuvintelor care conţin litera la început,interior sau sfârşit;

III. Scrierea artistică

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
3.1. să scrie litere „împodobite”, de mână şi de tipar;
3.2. să scrie propoziţii folosind diferite tipuri de litere utilizate în manuale şi reviste;

-exerciţii de desenare a literelor;
-exersarea mai multor modele de scriere;



CONTINUTURILE INVĂŢĂRII:
- Elemente grafice pregătitoare pentru scriere 6 ore
- Literele mici si mari ale alfabetului limbii române 19 ore
- Cifrele 2 ore
- Cuvinte, propozitii, texte – copieri,transcrieri, dictări 7 ore













SUGESTII METODOLOGICE

ELEMENTE GRAFICE PREGĂTITOARE PENTRU SCRIERE

Detalieri de conţinut Activităţi de învăţare Resurse Evaluare
Bastonaşe pe unul şi pe două spaţii
- exerciţii de scriere a bastonaşelor pe rând şi suprarând;
- exerciţii de scriere alternativă a bastonaşelor. -activitate independentă
- stilou
- caiet Observarea sistematică
Autoevaluarea
Evaluare reciprocă
Zala

- exerciţii de scriere a zalei pe rând şi suprarând;
- exerciţii de scriere alternativă a grupurilor de zale pe rând cu grupuri de zale pe suprarând. -activitate independentă
- stilou
- caiet Observarea sistematică
Autoevaluarea
Evaluare reciprocă
Semiovalul şi ovalul
- exerciţii de scriere a semiovalului şi ovalului pe rând şi suprarând;
- exerciţii de scriere alternativă a ovalelor şi semiovalelor.
-activitate independentă
- stilou
- caiet Observarea sistematică
Autoevaluarea
Evaluare reciprocă
Trăsături buclate pe rând, subrând şi suprarând

- exerciţii de scriere a trăsăturilor buclate pe rând şi suprarând;
- exerciţii de scriere a trăsăturilor buclate pe rând şi subrând;
- exerciţii de scriere alternativă a trăsăturilor buclate pe rândşi suprarând cu trăsături buclate subrănd.
-activitate independentă
- stilou
- caiet Observarea sistematică
Autoevaluarea
Evaluare reciprocă
Trăsătura şerpuită cu noduleţ; trăsătura arcuită cu noduleţ
- exerciţii de scriere a trăsăturilor şerpuite cu noduleţ pe rând şi suprarând;
- exerciţii de scriere a trăsăturii arcuite suprarând;
- exerciţii de scriere alternativă a trăsăturilor şerpuite cu trăsături arcuite. -activitate independentă
- stilou
- caiet Observarea sistematică
Autoevaluarea
Evaluare reciprocă
Evaluare
- exerciţii de screre în ordine şi alternativă a elementelor grafice învăţate. -activitate independentă
- stilou
- caiet Evaluare sumativă


SCRIEREA CIFRELOR
Detalieri de conţinut Activităţi de învăţare Resurse Evaluare
Scrierea cifrelor, a problemelor şi a planului de rezolvare
- exerciţii de scriere a cifrelor;
- exerciţii de scriere a problemelor şi a planului de rezolvare;
-activitate independentă
- caiet
- stilou Observarea sistematică
Autoevaluarea
Evaluare reciprocă
Evaluare
- exerciţii de scriere a cifrelor;
- exerciţii de scriere a problemelor şi a planului de rezolvare -activitate independentă
- caiet
- stilou Evaluare sumativă















STANDARDE CURRICULARE DE PERFORMANŢĂ

I Adoptarea unei poziţii corecte de scris
S1 să se aşeze corect în bancă pentru a putea scrie caligrafic;

II. Scrierea lizibilă,estetică şi corectă
S1 să execute corect elemente grafice;
S2 să lege corect literele;
S3 să scrie pe diferite tipuri de liniatură;
S4 să aşeze corect în pagină un text;

III Scrierea artistică
S1 să folosească diferite tipuri de scriere;
05/28/2010 22:31:55
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one