Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "9723"

STUDIU DE CAZ (Sauciuc Elena Elizabet)

STUDIU DE CAZ

Sauciuc Elena Elizabet

PROBLEMA: Eleva C. D. E. din clasa a VI-a de la Şcoala cu clasele I-VIII Paltinu manifestă agresivitate fizică şi verbală

I. PREZENTAREA ELEVULUI


Numele si prenumele: C.D.E.
Data naşterii:21.10.1996
Locul naşterii:Cîmpulung Moldovenesc

Profesia mamei: casnică
Profesia tatălui:agricultor
Familia: părinţi divorţaţi, tată vitreg
Numărul copiilor. 1
Elevul este primul şcolarizat din familie.
Atmosfera social-morală a familiei este una atipică prin faptul că eleva a fost crescută de străbunică deşi mama locuia in aceeaşi clădire, fetiţa resimţind lipsa unui tată.Condiţiile de trai sunt precare, în prezent mama este plecată în străinătate cu tatăl vitreg, menţine o relaţie distantă cu fiica ei.Este crescută în continuare de către străbunică şi bunică.

Boli cronice: nu are
Deficienţe fizice: nu are

Profil psihopedagogic
1. Nivel intelectual: scăzut
2. Caracter: dezinteresată de şcoală pentru că nu are un stil de muncă corespunzător,este împrăştiată, învaţă în salturi,are o atitudine oscilantă faţă de colegi,este agresivă verbal şi fizic;
3. Stabilitate emotivă: oscilează între dispoziţii afective pozitive şi negative în perioade foarte scurte de
timp
4. Sănătate: bună
5. Condiţia economică si social culturală: venit obţinut de bunică doar din alocţia de stat,condiţii
culturale minime dar cu mult bun simţ oferite de străbunică
6. Interes-vocaţie specială pentru domeniile (obiectele): muzică, educaţie fizică,educaţie tehnologică

7. Lipsa de interes-vocaţie pentru domeniile (obiectele): celelalte materii

8. Inteligenţa teoretică-practică: puţin sub nivelul vârstei

Situaţia şcolară
1. Media generală anuală, ordinea clasificării, din x elevi:
- între 5 şi 6,99 printre ultimele 4 medii dintr-o clasă de 26 elevi;
2. Materii cu rezultatele cele mai bune, medii anuale, clasificarea
- educaţia fizică cu media 10 printre primele din clasă
3. Materii cu rezultatele cele mai slabe, medii anuale, clasificarea
-materiile de bază la care obţine medii de trecere



II. ISTORICUL PROBLEMEI


Eleva provine dintr-o familie cu multe probleme sociale care şi-au pus amprenta asupra comportamenrului ei şi au înlesnit înrădăcinarea stării ei de agresivitate fizică şi verbală.Părinţii au divorţat încă înainte ca ea să meargă la şcoală şi s-a reîntors împreună cu mama ei la casa bunicilor. Aici mai locuia o străbunică care ulterior a şi crescut-o şi un frate al mamei cu soţia.Atmosfera din casă a fost una mereu încordată pe fondul consumului de alcool şi al relaţiilor de concubinaj pe care le-a avut mama, fetiţa fiind mereu neglijată,participând la scene de ceartă care deseori degenerau în violenţă fizică.
Toate nereuşitele pe plan şcolar şi social i se reproşau de catre mamă ca repulsie faţă de fostul soţ. Reacţia fetiţei a fost aceea de a se închide în sine şi de a fugi din faţa mamei.La şcoală şi-a creat un grup de prietene care au cam aceleaşi probleme.Treptat în cadrul grupului ea s-a detaşat ca lider şi a început să-şi dezvolte un comportament violent atât verbal cât şi fizic.Refuză să mai înveţe chiar dacă nu lipseşte de la ore, în pauze mai tot timpul are mici conflicte cu colegii de clasă dar şi cu cei mai mici şi au apărut animozităţi în cadrul grupului care deseori au dus la loviri.De comportamentul ei se plâng toti profesorii de la clasă dar şi colegii iar observaţiile făcute de către diriginte nu au îmbunătăţit situaţia.În momentul de faţă mama este plecată în străinătate şi de elevă se ocupă bunica care o are de îngrijit şi pe străbunica,şi-a îngropat fostul soţ şi pe o mătuşă pe care o întreţinea astfel că nu are timp să mai vină pe la şcoală.Datorită acestui comportament ostil colegii de clasă au izolat-o.


III. STABILIREA OBIECTIVELOR


-să se detaşeze de grupul din care face parte;
-să se integreze în colectivul clasei;
-să fie responsabilă cu disciplina în clasă;
-să participe la unele activităţi extraşcolare;

Mediul social în care trăieşte nu mai poate fi schimbat dar dacă ea se desparte de grupul din care face parte dispoziţia către violenţă ar putea fi educată.Colegii de clasă sunt dispuşi să o ajute dacă ea renunţă la grup.Mai mult ei s-au oferit să o ajute la învăţat şi la scrierea temelor să o ia acasă la ei să lucreze la calculator, să asculte muzică împreună.Responsabilul cu disciplina s-a oferit să îi cedeze locul şi să o „consilieze” in activitatea ce o va desfăşura.

IV. PLANUL DE INTERVENŢIE


Se va acţiona la nivel personal prin:
-creşterea încrederii în forţele proprii;
-stimularea motivaţiei pentru învăţare;
-modificarea atitudinii faţă de învăţătură;
- modificarea atitudinii faţă de colegi;
-modificarea sistemului de valori;

Se va acţiona la nivelul clasei de elevi prin:
-înlesnirea integrării în grup;
- solicitarea elevei în realizarea unor activităţi realizate în grup;
-participarea la activităţi extraşcolare

Se va acţiona la nivelul tuturor factorilor:
-familie,profesori,colegi,anturaj;
V ARGUMENTARE TEORETICĂ


Personalitatea defineşte individul uman considerat ca o unitate bio-psihosocială si culturală; este o rezultantă a factorilor biologici-ereditari, a factorilor care ţin de dezvoltarea psihoindividuală,a factorilor culturali si sociali. Acest concept cuprinde întreg sistemul atributelor, structurilor si valorilor de care dispune o persoană.
Temperamentul reprezintă latura dinamico-energetică a personalităţii, indică stilul, forma, modul de a fi şi a se comporta al cuiva(„firea omului”). El este o caracteristică formală a personalităţii care îşi pune amprenta asupra modului în care sunt realizate diferite activităţi intelectuale, afective, volitive, etc.
Temperamentul are o serie de caracteristici:
-este o manifestare primordială a personalităţii (se constată încă de la naştere);
-este latura cu cea mai puternică înrădăcinare genetică, depinzând direct de forţa, mobilitatea si echilibrul cu care se desfăşoară activitatea nervoasă superioară, precum şi de caracteristici somatice şi de regimul de funcţionare al organismului;
-este o modalitate foarte generală (se manifestă în orice activitate);
-este constant (nu se schimbă pe parcursul vieţii);
-este latura personalităţii cea mai uşor şi repede constatabilă, în special la vârstele mici.

Din punct de vedere educativ, cunoaşterea tipului temperamental şi a trăsăturilor temperamentale, reprezintă prima treaptă către modelarea personalităţii. Chiar dacă are o puternică înrădăcinare genetică, temperamentul poate fi modelat, în sensul potenţării şi valorizării unor trăsături şi al estompării sau compensării altora.

Eleva C.D.E.are un temperament coleric caracterizat prin inegalitate in manifestările afective şi comportamente,este impulsivă manifestând momente de violenţă verbală şi fizică, interesele ei se modifică în funcţie de situaţie(grup,moment).Are aptitudini de lider de grup şi este comunicativă pe anumite direcţii.Planul de intervenţie trebuie să valorizeze capacităţile de care dispune şi să le estompeze pe cele care o fac să fie agresivă.
05/28/2010 23:00:05
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one