Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "9723"

Numarul I/2013

EXERCIȚII ȘI ŞTAFETE PENTRU ÎNVĂŢAREA JOCULUI DE FOTBAL ( prof. Afusoaie Vasile)

1. Suveică (preluare, pasare)

a) Se împarte clasa în două echipe, care la rândul lor se împart în două grupe aşezate în coloană faţă, în faţă la o distanţă de 6-10m între ele. Primul jucător din grupa ,,A’’ pasează cu latul la primul jucător din grupa ,,B’’ şi aleargă la coada şirului ,,B’’. Jucătorul care a primit pasa o preia cu latul, indiferent cu care picior,cu o singură atingere şi o pasează în continuare. Jocul continuă timp de 3-5’. Câştigă echipa care face cele mai puţine greşeli.
b) Preluarea şi pasa se face cu ristul exterior.
a) Preluare cu ristul exterior şi pasa cu latul.
b) Preluare cu stângul şi pasa cu dreptul şi invers.
c) Pase cu latul dintr-o bucată, fără preluare.
d) Jucătorul care primeşte mingea aleargă 2-3m în întâmpinarea mingii, pasează şi aleargă cu spatele la coada grupei sale.

2. Mingea la căpitan. (preluare, pasare)

Copiii se aşează în cerc cu diametrul de 10-15m. În mijloc se plasează un jucător (căpitanul). Căpitanul pasează mingea la jucătorul care doreşte el, iar acesta trebuie să-i paseze înapoi. Căpitanul pasează mingea la toţi jucătorii, într-o ordine oarecare. Câştigă jucătorii care fac cele mai puţine greşeli.(preluări, pase greşite). Jocul se poate desfăşura cu sau fără preluarea mingii.

3. Ştafeta paselor. (preluare, pasare, conducerea mingii)

Se împarte clasa în patru grupe ,,A,B,C,D’’. Grupa A-B formează o echipă, iar grupa C-D altă echipă. Deplsarea în timpul desfăşurării ştafetei se face prin pasă-preluare în faţă cu o atingere- pasă înapoi la coechipier, dus -întors. Ştafeta se desfăşoară cu două echipe grupate pe perechi. Câştigă echipa care a făcut cele mai puţine greşeli de pase şi preluări. În caz de egalitate câştigă echipa care a terminat prima. Se poate şi fără preluare, direct. (D. Papiţan).

4. Ştafetă cu mingea la picior (conducerea mingii)

a) Ştafeta se desfăşoară cu 2-3-4 echipe în funcţie de efectiv. La semnal, primii jucători de la fiecare echipă aleargă la minge (punctul A), preiau, conduc mingea, ocolesc punctul B, conduc mingea înapoi la punctul A şi predă ştafeta următorului jucător. Câştigă echipa care termină prima, corect.
b) Alergare de la linie, conducerea mingii de la A la B, se opreşte mingea cu piciorul la punctul B, pasă înapoi la următorul concurent, alergare la coada şirului.

5. Ştafetă cu jaloane (conducerea mingii)

Se împarte colectivul în două echipe. Jocul se desfăşoară sub formă de stafetă, dar cu conducerea mingii printre jaloane pe traseu.
a) Mingea este condusă printre jaloane cu piciorul drept, cu stângul sau dreptul la dus şi stângul la întors.
b) Se înconjoară cu mingea fiecare jalon. (cu dreptul, cu stângul, alternativ).

6. ,, Mâţă’’ (preluare, pasare)

Se împarte clasa în 2-3-4 grupe, în funcţie de efectiv (aprox. 4-6 într-o grupă). Fiecare grupă formează un cerc (pătrat) cu diametrul de 8-10m. În interiorul cercului se plasează 1-2 jucători. Jucătorii care formează cercul încep să paseze mingea de la unul la altul, iar cei din interiorul cercului încearcă să o recupereze (să o atingă). Jucătorul care a pierdut mingea intră în cerc în locul celui care a recuperat mingea. Se poate juca cu 2 atingeri, cu o atingere, dintr-o bucată.

7. Mingea în cerc. (lovirea mingii)

Se împarte clasa în două grupe, aşezate în coloană, distanţa 4-6 m între ele. În faţa fiecărei grupe se desenează un cerc cu diametrul de 1,5-2m. La o distanţă de 10-15m faţă de jucători. Pe rând fiecare jucător încearcă să şuteze mingea în aşa fel încât aceasta să cadă în cerc. După şut, jucătorul aleargă după minge şi o dă următorului jucător. Se pot folosi mai multe mingi. Câştigă echipa care a şutat de cele mai multe ori în interiorul cercului.

8. Şutul la popice (lovirea mingii)
Se împarte clasa în două echipe aşezate în coloană cu o distanţă de 3-5m între ele. În faţa fiecărei echipe se aşează 6-10 popoice (obiecte), la o distanţă de 12-15m faţă de jucători. Pe rând fiecare jucător va şuta mingea în direcţia popicelor, încercând să le doboare. Cîştigă echipa care doboară cele mai multe popice în 5 min. sau termină prima de doborît toate popicele. Jucătorul care a şutat aleargă şi recuperează mingea.

9. Volei peste plasă (lovirea mingii cu capul şi cu piciorul)

Se poate folosi un teren de volei, tenis, sau se poate marca (6/12, 8/16, 10/20m). Se împarte colectivul clase în echipe de 2-4-6-8 jucători. Jocul constă în trimiterea mingii în terenul advers prin toate procedeele învăţate şi în scoaterea ei din joc. Punerea mingii în joc se face de pe una din liniile de fund ale terenului; după ricoşarea ei de pe sol, se loveşte cu scopul de a o trece peste plasă. Regulile de joc:
- mingea servită trebuie să cadă pe sol;
- mingea nu poate fi preluată şi jucată direct din serviciu;
- numărul de pase care vor fi executate de către o echipă va fi stabilit de către profesor;
- punctele se realizează când: mingea servită nu trece plasa; mingea jucată iese afară din joc, mingea jucată este atinsă cu mâna.
Regulile se pot modifica în funcţie de condiţii. (D.Papiţan)

10. Pasează din colţ în colţ (pasa, preluarea)

Se formează echipe de câte patru jucători dispuşi în formă de patrat. La semnal, jucătorii de la colţurie A şi C încep să paseze spre partea dreaptă cât mai rapid. Când un jucător este ajuns de mingea din urmă, primeşte o pedeapsă sau are un punct penalizare.

11. Pătrate. (lovirea mingii, plasament)

Se trasează unul sau mai multe pătrate cu latura de 6m, fiecare împărţit în patru părţi egale. În fiecare pătrat rezultat după împărţire se plasează 1-2 jucători. Fiecare jucător sau echipă încearcă să trimită mingea cu piciorul în terenul unuia dintre adversari fără ca aceştia să poată să o returna regulamentar. Mingea are voie să atingă terenul o singură dată, dar poate fi returnată şi fără nici o atingere. Dacă se joacă în echipe, componenţii echipei pot pasa între ei atîtea pase câţi jucători sunt în echipă, dar fără ca mingea să atingă terenul lor. Jucătorul sau echipa care reuşesc să trimită în terenul unuia dintre adversari fără ca aceştia să poată să o trimită la rândul lor în terenul altui adversr, câştigă un punct.

12. Vânătoarea de cerbi. (preluare, pasare)

Se trasează un cerc cu diametrul de 8-12m, iar clasa se împarte în două sau patru echipe în funcţie de efectiv. Una dintre echipe se plasează în cerc (cerbii), iar cealaltă în jurul lui (vânătorii). Vânătorii pasează de la unul la altul şi la momentul prielnic încearcă să lovească un cerb, cel mai rău plasat. După 3-5 min. se schimbă rolurile. Câştigă echipa care vânează cei mai mulţi cerbi. (M. Zapletal)

13. Naveta cu mingea de fotbal (conducerea mingii)

a) Se împarte clasa în două echipe, aşezate în coloană, cu o disanţă de 3-4m între ele. În faţa lor se pun 2 jaloane la o distanţă de 12-15m între ele. La semnal primii jucători conduc mingea de la jalonul A la jalonul B, opresc mingea cu talpa lângă jalonul B, conduc mingea înapoi la jalonul A. Această operaţiune se repetă de 3-5 ori după care mingea trece la următorul jucător care reia traseul. Câştigă echipa care termină prima.
c) Acelaşi lucru, dar la întoarcere de la B la A se vine cu spatele prin tragerea mingii cu talpa.
d) Se conduce mingea dus-întors pe traseul 0-A, 0-B, 0-C, 0-D, 0-E, apoi urmează jucătorul al doilea.
e) Acelaşi lucru ca şi la jocul ,,d’’, dar revenirea se face cu spatele.

14. Joc de fotbal cu modificarea regulilor (preluare, pasare, demarcaj)

Joc bilateral în care se modifică regulile în funcţie de scop.
a) Jucătorii au dreptul la 1-2-3 atingeri a mingii, în funcţie de nivelul de pregătire.
b) Golul marcat prin şut direct, fără preluare se consideră dublu.
c) Golul marcat din vole, se consideră dublu sau triplu.
d) Golul marcat cu capul, se consideră dublu sau truplu.
e) În momentul marcării golului, toţi coechipierii celui care a marcat trebuie să fie în terenul advers etc.



15. Joc cu capul (lovirea mingii cu capul)

Se joacă la două porţi de 4-7m, cu o distanţă de 5-10m. între ele, în funcţie de numărul de jucători, vârstă, nivel de pregătire. Fiecare echipă are un portat şi 1-2-3 jucători. Portarul aruncă mingea în sus, o pasează cu capul unui coechipier, care poate să o trimită spre poartă sau să o paseze mai departe. Dacă adversarul intervine şi loveşte mingea venită de la adversar marcând gol, se consideră două goluri. Mingea se loveşte numai cu capul. Portarii au voie să apere cu mâna. Mingea se repune în joc numai de pe linia porţii de către portar.



DESPRE SPORT SI....VIATA (de Răpciuc George, prof. coord. Afusoaie Vasile)

N-ai intalnit de prea multe ori fericirea.Dar astăzi te simţi vast,liber şi fericit.Fericit pentru fericirea tuturor celor care te iubesc şi cred în tine,pentru împlinirea aceasta îndelung asteptată,pentru sportul care ţi-e drag şi căruia îi datorezi lumina acestei bucurii.
Care dintre noi nu s-a visat măcar o dată purtat pe aripile albastre ale zeitei Nike?Care dintre noi nu a dorit măcar o dată ,din întreaga lui fiinţă,biruinta,pentru care ar fi fost capabil să facă orice,chiar imposibilul? Şi care dintre noi ,visător, plin de speranţe, nu a scris vreodată pe nisipul mării sau pe zgura stadioanelor litera Victoriei , V-ul acela minunat, care îţi poate schimba viaţa şi pe care îl poţi afla după zile,nopti şi ani de asteptare?..
O victorie nu vine niciodata singură ,de la sine.Victoria înseamnă bucurie,împlinire,răsplată.Simti că nu-ţi aparţii şi că toată lumea îţi aparţine.Ai vrea să gândeşti,dar orice gând te doare.Ai vrea să priveşti,dar nu ştii ce anume.
Victoria este o plenitudine sufletească de care numai cei care s-au străduit pentru ea şi au trăit-o cu adevărat,pot spune ce preţ are.In sport ea este cu atât mai pură cu cât la făurirea ei participă ,vibrând, multimea..
Noi stim că, sportul te învaţă să câştigi cinstit şi să pierzi în mod demn ,te-nvaţă deci,într-un cuvânt,ce este viaţa.Dar,mai ales pe teren,nu poţi să câştigi la infinit.De aceea un mare sportiv este acela care stie să primească cu fruntea sus,cavalereşte,înfrângerea.Trebuie să fim pregătiţi deopotrivă pentru victorie şi pentru înfrângere.
Fair-play-ul nu este numai o literă din regulament ,o conduită etică sau o comportare întâmplătoare.El este o întreagă morală ,o psihologie,un cod de legi nescrise,cavalereşti şi tradiţionale ,străvechi ca şi sportul.
O principală trăsătură de caracter a adevăratului sportiv este ,fără îndoială ,modestia.Nu numai atât,dar ceea ce îi pierde pe sportivii dotaţi şi-i face să se rateze,este tocmai înfumurarea, încrederea exagerată în propriile forţe,vedetismul.
Violenţa este o problemă la ordinea zilei.Ea a devenit,în mod paradoxal,cel mai îngrijorator fenomen al timpurilor noastre de pace.
Fair-play-ul trebuie să facă parte din viaţa fiecărui sportiv dar şi a celorlalţi oameni.. Sportul îti dă putere,te relaxează ,te ajută mult în viată,deoarece sportul te învaţă ce este viata.

Răpciuc George
Clasa a VIII-a A, Șc. Gimnazială ,,N. Iorga” Dersca



VICTORIA ŞI SPERANŢA (de Ungureanu Cristina, prof. coord. Afusoaie Vasile)
(basm)


Erau odată două fete, Victoria şi Speranţa, prima provenind dintr-o familie săracă, iar cealaltă, dintr-una înstărită. Victoria era o fată muncitoare şi frumoasă, în timp ce prietena ei câştiga tot ce-şi dorea, datorită imaginii ei de fiică unică a regelui.
Ea câştiga totul fără să ştie ce înseamnă munca pentru ceva. Chiar dacă erau foarte diferite, cele două se înţelegeau, destul de bine.
Aflând, într-una din zile despre un concurs sportiv, organizat în cinstea regelui, cele două s-au înscris, în ciuda faptului că se spunea că doar cei bogaţi pot să participe. Victoria muncise foarte mult, pentru concurs, era obosită, dar încrezătoare în forţele ei, pe când Speranţa abia dacă ştia bine data concursului.
În noaptea de dinaintea confruntării, fata muncitoare şi destoinică, avu un vis ciudat prin care, la finalul cursei, o fantasmă stranie ar fi ţinut-o în loc înaintea atingerii liniei de sosire.
În acelaşi timp o voce îi spunea mereu să renunţe, pentru că oricum Speranţa va câştiga. S-a trezit brusc la gândul că cineva ar putea sa o împiedice, dar şi-a alungat gândul imediat.
A doua zi au plecat amândouă spre locul competiţiei, împreuna cu ceilalţi copii de vârsta lor. În timpul cursei, spre final ,Victoria a simţit o fierbinţeală la piciorul drept, în timp ce o piatră îi lovise brusc gamba. Sfâşiată de durere, şi-a oprit cursa, nemaiştiind nimic, auzind totuşi într-un târziu numele Speranţei care era aclamată pentru victorie.
Revenindu-şi, s-a îndreptat spre casă dezamăgită. Ajungând la o fântână, vru să bea apă, dar la suprafaţă i se păru că vede piatra care îi făcuse răul la picior. Se şterse la ochi şi, când privi a doua oară piatra se prefăcu într-o sferă luminoasă din care răsări chipul Speranţei.
Perla luminoasă ţâşni la suprafaţă, aşezându-se lângă zidul fântânii, spunând:
-Nu te teme, Victoria, eu sunt şi vreau sa-ţi spun că nu voi ridica premiul pe care mi l-au dat astăzi. Ştiu că e al tău şi că prietenia noastră trebuie să rămână aşa cum a fost. Te rog, aşadar, iartă-mă!
Au trecut ani, iar perla de lângă fântână a rămas mereu mărturie a prieteniei celor două fete.

Ungureanu Cristina
cl. a VI-a B, Șc. Gimnazială ,,N. Iorga” Dersca
02/12/2015 11:48:25
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one