Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "9723"

Cadrul didactic, managerul clasei de elevi (de Lăzărean Carmen Ecaterina)

Activitatea cadrului didactic se desfăşoară în faţa unor individualităţi psihice umane în formare. De aici derivă necesitatea unei maxime responsabilităţi în ceea ce priveşte comportamentele şi intervenţiile sale. Aceasta este perspectiva care îi conferă cadrului didactic o poziţie specială, unică. El este singurul adult într-un grup de copii, în faţa cărora devine reprezentantul lumii adulţilor, lumea pentru care îi pregăteşte pe aceştia. Ca adult, ca posesor al unui ascendent asupra celorlalţi membri ai grupului, cadrul didactic apare ca foarte apropiat, cel puţin fizic, de aceştia, apare şi ca un conducător ori judecător al faptelor grupului, dar şi ca un judecător al propriilor acţiuni întreprinse. În fiecare clipă, în clasă ori în afara ei, profesorul trebuie să ia numeroase decizii şi nu de puţine ori, instantaneu, sub presiunea evenimentelor zilnice. Rareori profesorul se poate ghida după regulile scrise în tratate şi regulamente. În multiple situaţii, el îşi întemeiază intervenţiile pe aptitudinile sale de a interacţiona, pe reguli nescrise, pe decizii profesionale.

„Caracteristicile procesului de învăţământ sunt:
-bilateralitatea (comlementaritate a procesului de predare-învăţare);
-biunivocitatea (acţiune reciprocă: cadru didactic şi elev);
-interacţiunea (cadrul didactic şi elevul participă în interdependenţă la procesul de învăţământ, se condiţionează reciproc).”

Cadrul didactic trebuie să fie un partener activ şi responsabil al elevului. Acesta îndeplineşte o multitudine de funcţii cu grade de generalitate diferită:
-raportate la elev, ca obiect şi subiect al educaţiei, în ansamblu şi în activitatea educaţională curentă (modelare, suport în cristalizarea grilei de valori, captarea şi controlul atenţiei, asigurarea conexiunii inverse etc.);
-raportate la socialul general şi particular (participarea la îmbogăţirea activităţii comunităţilor sociale, participare la viaţa profesională şi civică, participare la activităţile din şcoală);
-raportate la procesul de învăţământ (concepere-proiectare, organizare, conducere, evaluare, autoevaluare – deci ansamblul managerial).

Exercitarea funcţiei de conducere de către orice cadru didactic este o necesitate derivată din caracterul procesual al procesului de învăţământ, a cărui desfăşurare presupune decizie (în utilizarea unor resurse, a unei tehnologii, în articularea unor variabile multiple combinabile). Educatorul trebuie să ia decizii şi, eventual, să dea pedepse în calitate personală, asumându-şi responsabilitatea acestora. El nu poate să fie convingător decât atunci când există o relaţie de corespondenţă între atitudinea manifestată de acesta şi cea care i se poate cere pentru respectiva situaţie; nu este deloc simplu pentru un cadru didactic care este leneş şi delăsător să le solicite elevilor hărnicie sau pentru unul care este oscilant să le ceară fermitate.
Procesul de învăţământ se prezintă ca un proces de conducere. Pedagogia este ştiinţa conducerii unei clase în vederea unei instrucţii şi educaţii optimale a copiilor care o compun.

Activitatea unui cadru didactic, calităţile sale, erorile pedagogice pe care le comite sunt elemente ale unui ansamblu în care intervin: clasa cu care se lucrează, condiţiile sociale şi materiale, dar mai ales interacţiunile psihosociale cu colectivul clasei ori cu cel de părinţi, reacţiile sale cu colegii, cu directorul şi administraţia.

Autor: Lăzărean Carmen Ecaterina, Şcoala Gimnazială Poieni- Solca
02/14/2017 10:47:11
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one