Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "6084"

EDUCAŢIA ŞI PROBLEMATICA LUMII CONTEMPORANE (de Balabașciuc Angelica)

EDUCAŢIA ŞI PROBLEMATICA LUMII CONTEMPORANE
( de Balabașciuc Angelica)


Încercând să oferim o definiţie asupra educaţiei, putem aprecia că aceasta este o activitate specific umană, conştientă, complexă şi sistematică prin care generaţiile adulte, acţionând asupra celor aflate înformare, încearcă să dezvolte indivizilor o personalitate armonioasă şi creatoare care să le permită să se integreze activ în mediul fizic şi social în care trăiesc.
În ultimele decenii realitatea naţionalăşi internaţională se confruntă cu probleme multiple: caracterul limitat al resurselor naturale, creşterea demografică, deteriorarea mediului, proliferarea conflictelor între naţiuni, accentuarea decalajelor între ţările sărace-ţările bogate, etc.
Prin dimensiunile lor regionale şi universale aceste aspecte constituie un fenomen complex denumit generic „problematica lumii contemporane”. Acest concept a fost introdus de Clubul de la Roma, intemeiat in 1968 sub conducerea lui A. Peccei, ca o instituţie ce reuneşte specialişti din intreaga lume preocupaţi de evoluţia şi destinul omenirii.
In mod firesc sistemele educaţionale trebuie sa răspundă exigenţelor acestor realităţi şi provocărilor lansate de spaţiul social. Conservatorismul specific sistemelor educaţionale, determinăînsă o ramanere în urmă a acestora în raport cu exigenţele sociale, ceea ce generează un fenomen foarte incomod, identificat in criza educaţiei. În anii 1960, Philip H. Coombs explica criza mondială a educaţiei prin prisma a patru cauze:
• intensificarea cererii de educaţie, a afluxului candidaţilor la studii, pe de o parte şi penuria resurselor pedagogice, pe de altă parte;
• costurile ridicate pentru fiecare elev sau student investite si rezultatele aflate sub nivelul cheltuielilor, constatate la ieşirea din sistem;
• inadaptarea structurilor interne ale sistemelor de învătământ la necesitătile externe în continuă schimbare;
• conservatorismul, inerţia cadrelor didactice, pe de o parte si cerinţele de perfecţionare continuă a procesului de învăţământ, pe de altă parte (Coombs, P.H., 1968).
Aceste cauze sunt evidente si astăzi la nivelul sistemelor de invăţământ. Soluţiile propuse pentru rezolvarea crizei mondiale a educaţiei se înscriu în două direcţii de acţiune socio-pedagogică: o direcţie de critică distructivăşi o direcţie de critică constructivă (Paun, E., 1982).
Direcţia de critică distructivăîl are ca reprezentant pe Ivan Iilich, care la începutul anilor 1970 susţinea idea unei societăţi lipsită de şcoală (deşcolarizarea societăţii), propunând ca alternativă o educaţie exclusiv în afara şcolii. Dar este greu de imaginat că o societate a timpurilor noastre ar putea încerca un asemenea experiment, renuntând la educaţia sistematică, realizată prin şcoalăîn procesul de formare a tineretului. Chiar dacă unele critici la adresa şcolii sunt justificate, poziţia lui Iilich este una extremistă, pentru că „a recunoaşte căşcoala nu este o instituţie perfectă nu echivalează cu a susţine anularea ei” (Cucos, 1998, p.40).
Direcţia de critică constructivă reflectă o politică educaţională coerentă in proiectarea şi realizarea reformelor şcolare. Această direcţie se reflectă in Rapoartele UNESCO, după 1970. Unul dintre cele mai cunoscute rapoarte este cel coordonat de Ed. Faure – „A învaţa să fii”, care susţine că educaţia trebuie să fie globalăşi permanentă ca urmare a trei fenomene noi: educaţia tinde să preceadă nivelul dezvoltării economice; educaţia tinde să pregătească oameni pentru tipuri de societate care încă nu există; societatea tinde să respingă un număr mare de produse oferite de educaţia instituţionalizată (Faure, 1974).
Cele trei fenomene propulsează reformele educaţionale ca singurele alternative pentru ieşirea din criza, datorita capacităţii acestora de a propune schimbări structurale şi sistemice opuse unor soluţii conjucturale, fragmentare, parţiale. Astfel de soluţii au fost exersate in anii 1960 şi au condus la persistenţa unor probleme care intreţin şi astăzi criza educaţiei, cum ar fi: pierderile şcolare, inegalităţile pedagogice sat-oraş, familii sărace-familii bogate, şcoli de elită-şcoli de masă, şcoli centrale-şcoli periferice, intarzierile şcolare, costurile ridicate ale educaţiei. Toate aceste probleme au fost identificate şi analizate de J. Thomas (1977). Expertii domeniului educational consideră că reformele anilor 2000 trebuie să se bazeze pe politici educaţionale de anvergură, care să vizeze soluţii inovatoare la nivelul sistemelor de învăţământ.
01/28/2016 16:39:53
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one