Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!


Revista „Romania Azi" nu se vrea a fi „altfel”. Altfel sunt toate revistele. Noi vrem să fim numai diferiti. Diferiți în sensul ca vom promova normalul și firescul ca parte a cotidianului. Chestiuni care, la ora actuală, se află în contradicție. Evident, aceasta revista nu este nimic altceva decât o „aflare în treabă” a unor frustrați dar, totuși, parafrazând un fost prim-ministru, cititorii noștri sunt mai deștepți decât scriitorii altora. Așa că,vă rog, nu ne acordați nicio șansă. Adevărul e ca suntem foarte plictisitori. Tratăm exact aceleași probleme pe care le tratați și dumneavoastră care, normal, le tratați mult mai bine.

Nu, nu vrem sa trăim într-o lume mai bună. Aceasta este excelentă. Doar puțin prăfuită și neunsă. Scârție. În încercarea noastră de-a o unge, ne vom murdări mâinile cu cea ce se cheamă „societate”. O instituție menită să ajute omul dar care lucreză în detrimentul său. Singurul ei merit e acela că ne unește pe toți împotriva a ceva. Care este numele acelui ceva nu poate ști decât fiecare în parte.

Sincer, nu aveți niciun motiv sa ne citiți. Nu suntem geniali. Dar măcar încercăm.

Cu respect, Dragoș Huțuleac-editor
Membri onorifici: L.D. Clement, Emilia Guliciuc, Viorel Guliciuc

Colegiu redactional: Gabriela Alionte, Cornelia Bratu,Cristina Bîndiu, Daniela Ceredeev, Dandeş Albert Aurel,Marius Esi, Marius Cucu, Mitric Dănuţa, Gelu Clitnovici, Damian Gheorghiu, Corina Gheorghiu,Ovidiu Hutuleac ,Gabi Pîţu, Ilie Sauciuc

Colaboratori: Caciuc Adriana

Editor: Dragoş Huţuleac

Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 10 lei/artico,l pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: revistaromaniaazi@yahoo.com. Vă mulţumim!
Revista apare in data de 24 a fiecarei luni.
Incepand cu anul editorial 2013-2014 puteti publica in revista noastra articole contra sumei de 30 lei/articol pe care ii veti depune in contul RO21BRDE340SV37012943400, deschis la banca BRD, titular cont Dragos Hutuleac. Confirmarea de plata o puteti face telefonic la 0742 281 934 sau atasati chitanta scanata alaturi de articolul trimis online. In acest pret intra eliberarea unei adeverinte de publicare, necesare portofoliului personal. Asteptam articolele dv. la adresa: edituracadrelordidactice@yahoo.com. PUBLICAM ORICE ARTICOL CARE SE INCADREAZA IN TEMATICA RUBRICILOR PE CARE LE DETINEM!!! Vă mulţumim!
Anul IV

ISSN 2067 – 5178

Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "9723"

Utilizarea noilor tehnologii de comunicare și informare (NTCI) în procesul de predare-învățare-evaluare (de Viorel Zbranca)

Rezumat
Școala românească actuală pare a fi rămas încremenită într-o altă epocă, de care nu mai poate sau nu mai vrea să se despartă.
Societatea evoluează, iar școala ar trebui să fie cu un pas înainte și să arate calea de urmat. Nu mai putem accepta ca școala să rămână izolată de realitate.
Un pas necesar pe care trebuie să îl facă școala este utilizarea avantajelor pe care le pot oferi noile tehnologii de informare și comunicare.

Cuvinte cheie: NTCI, școală, educație, calculator

Una din marile probleme ale școlii românești este modul în care (nu) ține pasul cu viața reală. Ne căznim de ani buni să reformăm învățământul, dar rezultatele încă nu sunt pe măsura așteptărilor. Sistemul este mult mai preocupat să se reproducă decât să se schimbe. Se revizuiește, dar nu se schimbă. Avem în continuare programe, manuale și mijloace de învățământ care, în mare parte, erau utilizate cu zeci de ani în urmă. Unele și-au confirmat la un moment dat calitatea și de aceea sunt considerate de neînlocuit. De ce să schimbăm ceva care a funcționat și a dat roade? Pentru că, de fapt, nu mai funcționează la fel de bine sau, mai exact, nu mai obținem rezultate. Lumea s-a schimbat și se schimbă de la o zi la alta, nevoile societății și ale indivizilor sunt diferite. Numai școala nu vrea să se desprindă de vremurile bune, de ceea ce era pe vremea cuiva.
Iată o analiză dură, dar la obiect, făcută cu ceva ani în urmă de un profesor de limba română, acum profesor universitar:
„Bună parte dintre profesori sunt desprinși nu numai de domeniul lor de activitate, dar și de fluxul vieții reale. Ei nu mai comunică, de fapt, cu elevii și studenții lor, care au trecut deja în altă civilizație, altă cultură. În destule clase se întâlnesc și se-nfruntă azi într-un război ridicol două categorii de ciudați: profesorii (galeria grotescă pe care-o știm cu toții) și elevii (cyborgi isterizați de „Cartoon Network”, care-abia așteaptă să fugă acasă la „World of Warcraft”). Iar între ei, o materie care nu mai interesează, de fapt, pe nimeni.
Cred că, de fapt, o schimbare reală și de bun-simț a sistemului de învățământ trebuie să pună accentul pe competențele bazale ale lumii în care trăim, în primul rând pe computer, limbi străine și educație civică. E nevoie de o „re-alfabetizare” în care elevul să-nvețe noul limbaj al lumii globale, informatizate și poliglote în care trăiește cu adevărat. Să ai valori (și maniere) occidentale, să vorbești cel puțin engleză și să te descurci în Word și Excel e o trusă de supraviețuire inestimabilă în lumea de azi, mai prețioasă ca toate noțiunile teoretice la un loc.”
(Mircea Cărtărescu - "Când școala e repetentă"- Evenimentul zilei, 21 august 2009)
Se impune, așadar, o re-alfabetizare, care trebuie să înceapă cu profesorii. În lumea în care trăim, noile tehnologii de informare și comunicare sunt indispensabile. Unele beneficii ale acestora sunt cunoscute de cei mai mulți dintre noi (comunicarea rapidă prin email și SMS, utilizarea copiatorului), dar în domeniul educației sunt foarte puțin exploatate.
Am identificat câteva direcții de utilizare a NTCI în procesul de învățământ. Acestea pot constitui:
1. Instrumente în activitatea profesorilor și a elevilor – realizarea documentelor școlare în format electronic, gestionarea documentelor cu ajutorul calculatorului – având ca beneficii scăderea costurilor, ușurința în utilizarea și reutilizarea materialelor create, posibilitatea partajării mai ușoare a informațiilor și, nu în ultimul rând, aspectul estetic.
2. Mijloace de învățământ – fișiere audio și video, materiale de facilitare, softuri educaționale, lecții în format electronic (AeL), chestionare, teste.
3. Forme de comunicare și de informare – email, mesagerie instant, audio și video conferințe, blog, wiki, site web.
4. Instrumente de lucru în management – pentru gestionarea eficientă a documentelor, inventare, bibliotecă, orar, absențe, planuri calendaristice.
Dincolo de inerția sistemului, există și dezavantaje de natură obiectivă în utilizarea NTCI în învățământ, cum ar fi: dotarea insuficientă cu aparatură și soft licențiat, lipsa spațiilor, probleme cu conexiunile la Internet, lipsa informaticienilor, toate având ca principală cauză finanțarea defectuoasă a școlilor. Dar cea mai mare frână în calea dezvoltării este atitudinea oamenilor, care vine din lipsa de informare, de inițiativă și de implicare. Sunt lucruri care se pot schimba și de jos în sus, prin implicare și responsabilitate, în interesul copiilor. Și stă în puterea noastră.
09/19/2016 11:08:27
hutuleacd
In numele libertatii absolute de exprimare, autorii raspund in mod direct de continutul materialelor publicate sub semnatura proprie
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one